söndag 3 maj 2015

"Gäststugan"

Färdigt i hallen.

Skönt med en ledig Fredag vilket ledde till att jag fick energi till att färdigställa hallen i det gamla huset som vi konverterat till Gäststuga. Riktigt bra att det var isiga vindar och regn som gjorde att det passade väldigt bra med lite inomhus-pyssel.
Däremot slet jag mitt hår många gånger då jag glömde den superbra tapetkniven hemma i stan och istället fick använda en kass brytbladskniv...suck. Det är också otrolikt snett överallt precis som i liknande hus som är byggda i slutet av 1700-talet .Tur att jag är av det envisare slaget, men jag kommer att "finputsa" med den bra kniven nästa helg. Hittade en passande nyhet i tapethandeln (Boråstapeter). Hela fruktträdgården som ligger strax utanför glasverandan är full med olika arter av fåglar och fler lär det bli i de knotiga gamla trädens håligheter där de gillar att häcka.. Den grå färgen vi strukit alla lister och även golvet med kallas "Andreas" en halvblank färg ifrån Beckers. Den grå nyansen har även fåglarna i tapeten. Tänkte först ta en "gammal svensk" tapet även i hallen som är tidstypisk, men den här passade så otroligt bra. Skulle det senare kännas fel så småningom har vi ju valet att tapetsera om nu när vi gjort grundjobbet.
Hallen känns faktiskt mycket rymligare än vi kunnat ana!
 
Vy i närbild mot glasverandan.
 
 
Utanför "Gäststugan" står våra stora Vårdträd....verkligen smycken på Gården gigantiskt stora lönnar som vakar över oss. De står nu i full blom och tusen och åter tusentals tambin huserar i kronorna. Det låter nästan som en kraftledning av allt surr, häftig känsla!!
 
Det bästa av allt är att vi har den bästa av alla årstider här och nu......längtar såklart redan till Fredag!
Önskar Er alla en underbar Maj-vecka!
/A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar