söndag 24 november 2019

November-mys.

Sköna November säger väl dom flesta nästan aldrig, men det gäller att -"räkna de lyckliga stunderna blott". Prova att fråga dig själv -"vad som gör dig glad"? ...fundera ställ dig frågan några gånger och helt plötsligt är det inte så farligt med mörka och grå November. Här nedan följer därför några ting som gör mig lite extra glad och varm i hjärtat.


Jörgens med kärlek lagade höstgryta ,kan inte beskrivas måste upplevas!


Lyxen som jag känner att ha möjlighet att ofta jobba hemifrån är suveränt denna årstid.gör mig också glad. Har haft hemmakontor sen -94. Många av mina nuvarande kollegor frågar hur jag kan vara så disciplinerad och "strunta i" vad som behöver göras hemma. Det är väl just det ....att fokusera på sin uppgift precis som  när jag är ute på olika uppdrag och projekt på industrin. Det jag är sämst på är att komma ihåg att ta fika och lunch pauser....därför ovan bildbevis på förmiddags fika...ha,ha...


Mina uppdrag på olika industrier gör mig också glad för det mesta att få inblick i alla produktioner både i stort och smått är oerhört intressant och givande. Måste därför bara lägga med bilden jag tog uppe i Munkfors förra veckan där jag jobbade på Voestalpine (tillverkar metallband i alla de möjliga storlekar och kvalitéer till både rakblad och skalpeller mm.) Här ovan en klänning som en designer (Naim Josefi )gjorde till Oscarsgalan  i "bandpaljetter"  är 0,02 mm tjocka och väger endast 500 gram ... helt galet? (man får absolut inte "pilla" på den för då rostar det av hudfettet)


Vad som gör säkert alla och envar extra glada är väl nu dessa förberedelser inför advent. Har därför idag hämtat adventsgranar både till de stora urnorna vid entré och altan mm. Första året (ovan bild) som det blir pyntat i vårt Orangeri...supermysigt. Där blir det glöggmingel nästa helg med massor av levande ljus och vi får nog också tända vår "bordsbrasa" med spisbränsle för värmens skull.

Önskar alla en riktigt härligt GLAD sista Novembervecka!!
kram/A






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar