söndag 10 november 2019

"Förkylda-projekt"

Så klarade vi oss inte längre utan även vi drabbades av en rejäl förkylning och det är väl meningen att man skall "sova, äta och dricka mycket" som vår förra granne som var överläkare på infektion på CS sa....men hur roligt är det då...suck! Just då kom jag på att jag kunde pröva att börja skriva ner alla brev jag sparat som pappa skickade då 24 år gammal till min då 19- åriga mamma alldeles i början de träffats.
Tyvärr fick jag absolut inte läsa dom så länge mamma levde vilket är synd då jag idag har många frågor såklart. 



Det är ju rätt så många och oftast 4-5 sidor dubbelskrivna brev i varje kuvert.Men nu har jag börjat och är snart färdig med 1943.


Började med att sortera i månader och år och sen i datum, det blir spännande att dokumentera livet hur det var .Pappa skrev väldigt målande och finurligt så än så länge har han klarat censuren som annars var hård från Finska vinterkrigets brev.


En stilla promenad istället för all fysisk träning som inte funkar när man är förkyld är skönt. Minsann herr kantarell dök upp förmodligen årets sista?

Ser redan fram emot nästa helg då vi hoppas vi kan vara lite mer aktiva.

/A




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar