söndag 8 maj 2022

Kabelbrott Gräsrobot....

 Säkert vårtecken är när det är dags att installera vår Gräsrobot. Alltid lika spännande om det funkar.
Den får översyn och "spa-behandling" över vintern och det är lyxigt att få hjälp med det . Men när man bor som vi gör med en massa sork i närheten så vet man aldrig..... och mycket riktigt. Det "blinkade blått" i ladd stationen vilket betyder att det är kabelbrott...suck. Nåja bara att ringa en installatör som ryckte ut.

Det visade sig att det var både tjälen och sorkar som varit på kabeln på fyra ställen, så det hade vi aldrig listat ut eller hittat själva!! Förra året däremot, ha, ha...var jag den skyldiga. Jag höll envist på med  maskrosdragaren En maskros vid rabatt kanten satt "väldigt hårt" och jag tog i för kung och fosterland. Jörgen frågade om jag ställt om roboten när vi satt med en kopp i utemöblerna lite senare...nej?

Plötsligt såg jag lövkorgen med en massa uppdragna maskrosor och....jajamän när jag tittade ner i hålet efter pålroten så var det minsann en kabel som var av i hålet....men det var lätt att fixa själva.  



Nu är det som sagt vår på riktigt! Vi kommer även att tjuvstarta sommaren på Mallorca om bara fem dagar! Skall verkligen bli skönt med semester!!

ha en fin vecka alla!
Kram //A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar