söndag 29 maj 2022

Guldvatten

 Så blev det ett tag igen mellan inläggen.... Har bl.a. haft underbar semestervecka med försmak på den kommande sommaren på vackra Mallorca. Kommer definitivt bli fler resor dit otroligt trevligt på alla sätt.

Åter tillbaka i vardagen och den ljusa årstiden är fantastisk men ändå är det liiite svårt att somna om kl 03:30 när vi har rätt mycket fönster i gaveln på vårt sovrum så därför  fick det bli dags att tillverka mörkläggningsgardiner. Finns ju färdigt tänker man då.... ja såklart men inte till de stora trekantiga fönstren....


Kände mig faktiskt lite ringrostig och fick tänka efter hur man t.o.m. trär symaskinen, ha,ha..
Annat var det när barnen var små, då var det min "egen tid" att skapa barnkläder m.m efter att jag lagt dom på kvällen. Idag förstår jag verkligen inte vart den energin kom ifrån?

Finns massor att berätta om när det gäller trädgård och annat just nu men istället slår jag verkligen ett slag för bästa gödningen "guldvatten". En del kiss och 10 vatten, helt okomplicerat och verkligen effektivt! Se bara på Trekantsoxalisen i vårt uterum, har blivit hur kraftig som helst !!! Jag lyssnade på Trädgårdsgurun Sara Bäckmo som berättade att allt "vatten " som kommer ur oss tydligen räcker för att försörja oss med fina grönsaker under ett år, märkligt hur allt hänger ihop....


Ingen ny jord utan endast "Guldvatten" en gång/vecka!


Och till sist det bekanta "Borta bra men hemma bäst" så sant som det är sagt. Blir lycklig av att se hur allt frodas och växer så otroligt vilsamt med allt det gröna och alla ljuvliga dofter. 


Önskar alla en riktigt fin vecka, njut!
//A





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar