söndag 15 mars 2020

Loka brunn

Lite långt mellan våra inlägg igen, men denna årstiden händer inte jätte mycket hemma på gården.
Vi har dock lite mer funderingar i projekt med vår sommarlada ..men det berättar jag om längre fram.
I väntan på våren får vi hitta på lite extra mys i form av trevligheter på annan ort. Kan verkligen rekommendera ett besök på Loka brunn. i Vår smak ett otroligt kök och riktigt bra service och boende och vattensalongen med utsikt över sjön norra Loken var jättefin. För oss som gillar att träna och hålla igång passade det med en stund i det fina gymmet .


Att "dricka brunn" var ju såklart givet


En stilla stund ensamma  i den gamla kyrkan från 1700-talet. Skulle gärna ha några av de gamla kyrkbänkarna här på gården.


Efter en långpromenad i omgivningarna dukades det upp ett härligt "afternoon tea" 

.........


Ett stort projekt är i alla fall nu avslutat och det var alla brev från min far till min mor när han var inkallad i finska vinterkriget. Nu nerskrivna och kommit i tryck med utvalda bilder jag hittat i gamla album vi sparat .En fantastisk familjehistoria i form av bortåt 80 tal brev med minst 4-8 sidor i varje kuvert. Nästa skrivande projekt får bli alla brev (lika många) från min mormor Ester som var kvar i Finland till mamma här på Torpa gård, men det får bli ett annat projekt längre fram.

/A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar