söndag 6 maj 2018

Pelargoner & Pelargoner.

Dags för en Tjejresa med fina väninnorna som jag hängt ihop med under de sista 34 åren....
Vi började med ett trevligt besök på Niklasdamms trädgård.
 
Pelargonmuseet måste upplevas! Bilderna återger inte alla unika och udda arter som man inte ser nån annanstans. De har tydligen 500! olika arter (eller heter det kanske sorter när det är växter?)
 
Blir ju såklart ännu mer sugen på att få vårt eget växthus/orangeri färdigt!
 
Köpte såklart med några unika varianter hem, och efter skötselråd hoppas jag att jag lyckas...
 
...Sen bar det iväg för shopping på Kungsgatan och efter det lunch på Panncentralen vid Konstmuseet i Kristinehamn.
 
Vi hade "prickat in" Ingemar Lööfs vernissage och träffade där också hans dotter Karin (keramiker) som jag gått kurs hos för några år sedan.
 
 
Jag beundrade tidigt verken han skapat i Ljusets kapell, han har skapat otroligt ljus och skimmer i alla sina målningar. Fantastiskt i mina ögon.
 
 
Dagen avslutades i sen eftermiddag med glass vid ytterligare en stor konstnärs skapelse.
Flera av mina väninnor hade inte sett den trots att alla är Värmlänningar?
Tack Tjejer för en underbar dag!!
 
.........
 
Borta bra men hemma bäst!...Första helgen vi kunde sitta i våra badrockar på altanen efter ett underbart bad i vårt ute spa...
 
Åter igen en ny vecka, har tagit några dagar ledigt så nu har jag inspiration att börja bygga växthus hoppas jag!
 
/A
 
 
......
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar