söndag 7 maj 2017

"Tällberg o murbruk"...


Under veckan blev inga projekt påbörjade hemma då jag var några dagar i Dalarna på jobb, älskar vårt Linnevalstorp men den här vyn är helt ok som ombyte.....



Tidig morgonpromenad är skönt för att rensa hjärnan, snart dags att klä den här stången med nya löv  igen som står på toppen av Tällberg...


Så här fin kan en gammal telefonkiosk bli....

.....
Så blev det äntligen helg och dags för nya utmaningar!


..dags att börja med den gjutna plattan till uteköket som skall ligga i vinkel på övre altanen.... blanda, blanda, blanda...

Galvad kantlist att gjuta emot från Björn Blomquist Byggplåt.


Vi tyckte inte det var så mycket bruk så det skulle gått bra att blanda i skottkärra och hink...men vi tröttnade rätt fort och tog fram tombolan och det gick såklart mycket lättare.


Våra "tjejer" solbadade i jorden i rabatten bredvid och tyckte vi var oerhört korkade som höll på att gjuta  när det är en så ljuvlig dag som denna Lördag! (...känns dock som vi får sätta ett litet nät framför rabatten så de nya plantorna hinner bli stora innan de blir uppsprättade igen....)

...och på tal om uteblivna blommor har jag undrat varför ingen utav de fem kg.Tulpaner jag satte kommit upp än, men nu vet jag...hittade massa hål i kanten....suck uppätna lökar förstås!!


Såklart att det är massa sork när vi gjort stor gräsmatta av det tidigare gärdet!! Här har jag testat att "röka ut dom" med kutterspån som jag sprutade tändvätska på. Vet inte om det hjälpte nå´t , förmodligen  är sorkarna smartare än jag...Skit!!

ja, ja..Önskar I alla fall en fin Vårvecka!
Kram/A



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar