onsdag 3 maj 2017

Surö Bokskog

Då var jag här igen på detta fantastiska Naturreservat... Surö Bokskog.
Jag och mina väninnor  har en tradition att sen drygt 30 år tillbaka "Maja" på 1:a Maj. Inget jag är uppväxt med i mitt föräldrahem utan det blev en ny tradition när jag blev bosatt i Karlstad.
För er som inte vet betyder det att man hälsar Våren Välkommen med medhavd picknick i Naturen.
Oavsett om det är en gräsmatteplätt i stan eller ute på något friluftsområde. Just detta år hade en av kompisarna önskat sig en vandring i Bokskog...och så lämpligt då att vi på närmare avstånd än Skåne har Surö Bokskog söder om Sjötorp !!

Det är verkligen mäktigt att dessa Bokar planterades på 1700 talet (Gustav III var kung!!)
För att det skulle användas till att bygga skepp av.


Jättefina vandringsleder!!


Obligatorisk medhavd matsäck, (och god chokladkaka till dessert såklart.,..vi är ju tjejer!)



Lunch på fina Kanalkrogen i Sjötorp.(några av oss hade bestyr med beställningen)

Vi avslutade eftermiddagen med personlig tränare på ranchen på Ribbingsfors Golfbana...
(vad är bättre än riktigt genuina fina vänner?)

................


Måste också avsluta med några andra trevliga bilder från upplevelser under veckan.
Först bilder från Borås när jag var på arbetsuppdrag på textilhögskolan i Borås.
Visst är fasadmålningarna  riktigt läckra!!



Otroligt!


För er som inte sett den är det glasfönster på sidan och ju mer man promenerar framåt "växer" örnen ihop till en hel bild,....smart och mäktigt...helt i min  smak!


......Sist men inte minst en STOR ELOGE till vår fantastiska Idrottförening som  anordnar Stavgångsloppet som ingår i" Rudskoga Klassikern" som ersättning för Skidloppet som uteblev pga. det trista vintervädret....TACK!! Jättetrevligt och kul ide´!
(ps...jag har frågat om det var ok att visa den fina bilden med de som var med)

Ha´ det gott !
Kram/A











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar