söndag 26 februari 2017

Oväntat besök! -Sociala medier....

Åh vad roligt med oväntat besök denna strålande Lördag.
Det är fantastiskt bra vad våra sociala medier "kan ställa till"....
För att göra en lång historia kort kan jag berätta att jag för några veckor sedan fick kontakt med min gamla klasskamrat Peter Rehneström som hörde av sig via FB. Verkligen jättekul!!


Det var bestämt att de den här helgen skulle göra ett besök hos vår andra klasskamrat Monika ( de har hållit kontakt under åren som gått)  och frågade om de fick komma förbi även hos oss. Och det är faktiskt 41 år sedan jag såg eller träffade honom senast !!!




Tycker därför det passar att lägga med ett par minnesbilder.
Här är vi i Grunnebacka skola klass 1-2 1968 (ni som kommer ihåg bilden känner nog igen oss i klass 2, i klass 1 gick ju tre killar.... "Fjompa", "Littorin" och "Lill Per".


De sex åren i vår fina skola gick fort och här kommer en bild från vår sista dag tillsammans i Grunnebacka. Examensklädda  på väg till vår sista avslutning i Rudskoga kyrka.



Marita Nicklasson, Peter  och Jag....som vanligt i alltid hemsydda kläder....Jag uppskattade tyvärr inte då att ha en väldigt modemedveten och intresserad mamma som alltid envisades med att alltid själv skapa mina kläder . Jag ville ju som alla andra köpa ex.V-jeansen i butik och inte ha hemsydda trots att de var jättetuffa och välgjorda...men det saknades ju ett MÄRKE.....Idag känner jag mig fruktansvärt otacksam, förlåt mamma!...men klok som du alltid var förstod du säkert.....
Jag tror kanske att mitt intresse för att själv skapa , fixa själv och mitt estetiska intresse kommer i rakt nedstigande led....vem, vet?


Vilket som var det jätteroligt att träffa en gammal kamrat och även hans fina fru...känns som vi kommer att träffas vid flera tillfällen framåt.

.......

Avslutar dagens inlägg med en naturbild .....så här underbart har vi det i vår omgivning, en vanlig dag/kväll på landet. Har räknat in upp till 12 Kronhjortar och 4 rådjur på samma ställe.


Kram/A



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar