söndag 29 november 2015

1:a Advent

Vad fort Hösten har gått, plötsligt är det 1:a Advent och dags för traditionsenligt pepparkaksbak tillsammans med våra underbara ungdomar och sina respektive. Vår lilla "Prinsessa" som låg i magen förra året tultade mest omkring med en kavel i högsta hugg. Vi gjorde också lite Julkorv med egen smaksättning.


Emil som är lokförare skapade såklart ett litet lokstall med tillhörande ekipage.




Det blir ett härligt lugnt tempo när det inte finns så mycket annat att göra än njuta och pyssla.

Trägolv på övervåning.



För övrigt har vi "Landat" här och börjar få ork att ta tag i resterande renovering som återstår.
Här en bild på det gråtonade askgolvet vi börjat lägga på gamla höskullen som blir vårt sovrum.
Det påminner lite om ett slitet gammalt log-golv så det tycker vi passar bra.




Höll på att glömma berätta att vår tillfälliga adress är utbytt och nu har vi fått den riktiga som är bynamnet och med tillägget "Nergården". Här en bild på emaljskylten som blev levererad under veckan som gick.

"Flyttgröt"



Vi avslutade helgen med att bli överraskade med "flytt-gröt" då min kära syster ,Hans , Björn ,Viveca och Thea kom över med en underbar soppa på grönsaker från trädgården och lammkött samt nybakat bröd.....Jättetrevligt och supergott!!


Härligt!!.. den här veckan som kommer känner jag att jag äntligen kan börja träna igen då mina trasiga revben läkt och den dryga förkylningen känns som den äntligen släppt och jag långsamt får kraften tillbaka igen. Jag har alltid varit van att röra på mig så jag mår inget vidare när jag inte kan det. På jobbet börjar tempot avstanna något inför årets slut och det skall bli skönt att mestadels jobba på hemmaplan den närmaste perioden.

Ha´en fin första Adventvecka!
/A





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar