söndag 17 maj 2020

Algtvätt

Jaha, vårsolen lyser och det blåser och blåser och blåser...suck. Går inte att fortsätta måla då färgen blåser runt överallt. Ja då får lite annat fix ordnas, nåt jag tänkt en längre tid var att tvätta våra föräldrar och brors gravstenar.

Dessvärre tror jag alg-tvätten jag köpte var för miljövänlig..ha,ha. Men blev i alla fall bättre än innan.


Projekt som väntat ett par år var också att få bort det stora skatboet. Passade på när Emil var hemma på besök, jag har inga som helst problem med att klättra i träd ,men jag hade lovat Jörgen att låta bli, han var lite orolig då det var rätt högt. Noga med att ta det innan äggläggning såklart och det blev fyra skottkärror med ris!!! Wow vilka byggmästare!.. Man kan ju tycka att vad skulle det spela för roll med ETT skatbo...jo men det är så lagom kul när ungarna är flygfärdiga och sätter sig och skriker på vår skorsten precis utanför fönstret till vårt sovrum kl 02:30...Då hjälper inte ens mina öronproppar kan jag säga. De har ju verkligen alla träd i vår skog runtom trädgården de kan bygga i om de vill.


Ändå mer natur kommer här i form av tre älgar (ko med två kalvar) som gillar det nu växande fodret på våra gärden, de har varit här i flera veckor nu. Här tio meter utanför vårt uterum behövs ju verkligen inte ens tubkikaren. Känns verkligen att vi bor "mitt i naturen" och det gillar vi!

Ha en fin vecka...och glöm inte att tvätta händerna och hålla avstånd!!
Kram/A



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar