söndag 22 december 2019

Jul 2019

Fort går livet...redan Julvecka och vet inte om det har med vår stigande ålder att göra men för varje Jul blir det mindre och mindre stress...mer och mer njutning av tiden tillsammans med nära och kära. Behövs inte en massa måsten utan bara njuta av lugnet. 


Och vad ger mer lugn och ro än att ta en underbar promenad i skogen?...Dock ingen snö i sikte  här...(men det får vi ju om några dagar när vi åker till huset i Trysil)


,,,hmm lite ur led känns kanske tiden...alla bäckar som porlar runt oss i denna regniga Höst känns lite som i April?


"-Nu är det Julmarknad igen...." (helgen inleddes med lite spel-uppdrag på Kristinehamns historiska) Jättemånga besökare och trevliga hantverk och massor av lokala råvaror fanns att köpa. Som vanligt kom vi hem med flera kassar av trevliga smakupplevelser och hantverk.....trevligt att ha med som gåva istället för en blomma när man skall på besök hos släkt och goda vänner.


Jag blev "kär" i Ingegerd Petterssons fina vantar...jag behöver verkligen inte några vantar då jag har flera stycken i både skinn och andra material....men kan verkligen inte motstå dessa eller hur?
Känner mig hur snygg som helst!


Och plötsligt händer det!!!...jag har då och då pratat om att jag aldrig provat att snida i trä.och det har Jörgen "snappat upp"... Jag och Jörgen brukar alltid ha en egen speciell "julafton" innan den 24/12 för oss själva vi förbereder lite egna sillinläggningar och annat och avslutar med varsin utvald Julklapp... och här är min!!!
Snacka om blivande projekt!!...vi får se vad det blir. Täljkniven hade Jörgen beställt av hantverkaren som hade ett av borden på mat och hantverksmarknaden otroligt fin...
(tur att jag har skärskyddshandskar.)


Till sist vill vi bara önska alla läsare en riktigt härlig Jul med denna bild på vårt Orangeri där vi inför julhelgen monterat en led-belysning där flingorna dalar autentiskt....vad gör man inte i brist på snö...ha,ha,...

God Jul!
/A




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar